اورژانس عصر کار بودم. نزدیکای آخر شیفت، یه عروس خانمی را با لباس سفید عروسی در حالی که به شدت ضعف داشت و بی حال بود به همراه داماد شیک پوش فلک زده و کلی همراه یکدفعه‌ای به اورژانس آوردند. مادر عروس می‌گفت که امروز مراسم عقدکنان بوده و امشب هم مجلس عروسی دارند و می‌گفت، دختر بیچاره چند روزه که مشغول خرید و دعوت و خلاصه کار و بارای امروز بوده و خواب و خوراک مناسبی نداشته و حالا هم از شدت خستگی ضعف کرده و سر سفره عقد غش کرده و افتاده روی زمین.

بیچاره داماد هم نمی‌دونست که باید چکار بکنه. پزشک اورژانس اطمینان داشت که عروس خسته، ضعف کرده ولی برای اطمینان گفت با گلوکوم‌تر هم قند خونشا چک کنند. از نوک انگشتش که نمونه خون گرفتیم باورمون نمی‌شد گلوکوم‌تر (۱۵۰۰) را نشون می‌داد. توی همراه‌ها و بخصوص خانواده داماد پیچید که عروس دیابت شدیدی داره و بهتره تا دیر نشده عروسی را کنسل کنند. حال و روز داماد بر سر دو راهی مونده را خودتون بهتر می‌دونید. پزشک اورژانس گفت که علایم با قند بالا اون هم تا این حد، اصلا بهم نمی‌خوره. یه بار دیگه از همون انگشت تست گرفتند و باز هم جواب بالا بود.... یه رگ واسش گرفتیم و یه قند اورژانسی از رگش فرستادیم.... جواب اومد. باور کنید «۶۰»!
اینجا بود که یکی از بچه‌های پرستاری فهمید ایراد مال چیه؟ تست خون اول را از همون انگشتی گرفته بودن که عروس خانم عسل به دهان داماد گذاشته بود!


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب:, | 13:6 | نویسنده : خانم عبدالهي |

هنر نزد ایرانیان خراسان رضوی مشهدچهارراه دکترادانشکده پرستاری و مامایی هست و بس....افتتاح (به قولی ..)درب غذاخوری دانشکده پرستاری و مامایی طی اقدامی خود جوش و آب پز توسط دانشجویان اطلاع رسانی شد..این پروژه بعد از  سالها تلاش خستگی ناپذیر و ارزنده  دانشجویان ( مورد داشتیم التماس و گریه و زاری ..)و لطف و عنایت مسئولین و بدون حضور وزیر  بهداشت بلاخررررررررررررررره افتتاح گردید...متاسفانه وزیر بهداشت به علت مشغله کاری نتوانستند خود را به این برنامه برسانند..جا دارد اینجا یادی کنیم از دانشجویان فارغ التحصیل که بی اندازه در راه تحقق این آرمان تلاش کردند .. اما اینک که تلاششان  به نتیجه رسیده و درخت اندیشه ی پر بارشان ثمر داده  دیگر در بین ما حضور ندارند... روحشان شاد و جایشان هم در دانشکده پر ( دریغ از یک صندلی خالی )....خطاب به دانشجویان خوش ذوق و با استعدادی که به نگارگری پرداخته  و خطی به یادگار نگاشتند ...من از شما می پرسم ..کدام کار بزرگ تر است ..افتتاح اتوبان شهید همت یا افتتاح درب سلف غذا خوری ؟؟؟؟؟آیا شاد کردن دل صدها دانشجوی گرسنه کار کوچکی است؟؟؟؟!!!!!آیا پروژه ای به این عظمت نیازی به آزمایش ندارد؟؟!!این روزها که برای پرتاب یک موشک ناقابل طرح آزمایشی می گذارند حال پروژه ای به این عظمت نیاز به آزمایش ندارد!!!!!آیا ؟؟؟در پایان ضمن سپاس دوباره از مسئولین ..

از این دو دانشجوی گمنام و خوش ذوق که نمک بر اطلاعیه نصب شده بر برد آموزش ریخته اند...جهت همکاری در نشریه آدمک دعوت بعمل می آید ..

با آدمک همیشه با نمک بمانید ... 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:, | 21:9 | نویسنده : خانم محمد زاده |

مورد داشتیم ...

مورد داشتیم طرف یه ساعت تو حموم خوابگاه به دوش التماس میکرده که آب قطع شده برگردد به کنعان ... ! آخه نه که کف شامپوهای جدید بدجور چشمو میسوزونه یه وقت تاسیسات که مشکل نداره خدایی نکرده !!

مورد داشتیم طرف روز پایان تبلیغات کاندیداها فهمیده ثبت نامش پیش معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده ش کشک بوده و باید میرفته توسایت واسه ثبت نام ! تازه مسئول مربوطه نه تنها بهش اطلاع نداده بلکه قول پیگیری هم داده بوده !! اینم از شورای صنفی دانشجویی مون!

مورد داشتیم از بس درب کلاس های دانشکده پرستاری مامایی رو قفل می کنن ، اگه بیای و یه جماعت دانشجو و یه استاد کیف به دست رو منتظر کلید نبینی باید تعجّب کنی .!!

مورد داشتیم سایت تغذیه دانشگاه الان که اردیبهشت 94 هستیم کماکان نوشته این سایت فقط تا بهمن 93 فعّال می باشد و پس از آن باید به سایت جدید مراجعه شود !! برو بچ مدیریت دانشجویی خدا قوت واقعا !!

مورد داشتیم مدیریت فرهنگی دانشگاه به برگزار کننده های جشن های دانشجویی که از خود دانشجو ها می باشن میگه کل هزینه ی جشن 700000 تومان و یا در مواردی 450000 تومان بشه و هزینه تالار یک میلیونی رو هم از همون بپردازین ! ینی پدر دوم علم ریاضی هستن بعضیا ...

مورد داشتیم طرف به یه بیانیه ی تشکل دانشکده ای در مورد سیاسی نبودن شورای صنفی واکنش نشون داده و اومده از دیوار کندش ، بعد دبیر دانشگاهی یه تشکل دیگه رو واسه کاندید شدن تایید صلاحیت میکنه ، دست مریزاد که اصلا کاراشون تابلو نیست !

مورد داشتیم طرف مسئول یه دانشکده ست و با برگزاری یه برنامه موافقت میکنه ، بعد که ناراحتی همکارش (که حتی مافوقش هم نیست) رو میبینه ، سریعاً با برنامه مخالفت میکنه . ما هم که حواسمون نیست چی به چیه؟

مورد داشتیم در دولت راستگویان که هر کدوم از اعضای تیم مذاکره کننده یه نظر متفاوت در مورد فکت شیت میدن ، یهو رئیس دولت راستگویان ، همه شون رو به فراموشی متهم میکنه . باز خوبه دولت قبل که بقول اینا،راستگو نبودن هوای هم رو داشتن و هم رو لو نمیدادن ! اصن یه وضعی ...

مورد داشتیم طرف گفته من اصلاح طلب نیستم و اصلاح گر هستم!!! یعنی تفاوت دارن این دو کلمه در حد تیم ملی !


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 14 ارديبهشت 1394برچسب:مورد داشتیم ,,,, | 7:5 | نویسنده : حبیب قادری |

 

1)اطلاعیه: در جهت رعایت موازین بهداشتی ورود به سلف سرویس با روپوش سفید(مربوط به بخش های بیمارستانی،آزمایشگاهی و..)جدا خودداری فرمائید.مسئول سلف سرویس

قابل توجه تمام دانشجویان بالای خط فهم ..این اطلاعیه خطاب به شماست ..نه گربه های سلف یا کلاغ های دانشگاه...لطفا با رعایت آن به حقوق خود ،سایر دانشجویان ،خواهران ،برادران،اساتید فرهیخته دانشگاه ،حوزه ریاست ،حوزه پژوهش و آموزش ،کمیته تحقیقات ،حراست ،مراکز بهداشتی درمانی و...... و به هر آنچه که میشناسید و یا ایمان بدان دارید... جان مادراتان احترام بگذارید ......

2)در حد فهم ما این است که وقتی دانشجوی دانشگاه دولتی هستی minانتظاری که از بازار کار در آینده داری استخدام یا گذراندن طرح در یک مرکز یا بیمارستان دولتی است ..حال اینکه چرا باوجود درخواستهای بی شمار دانشجویان خودی با تعداد بی شماری از دانشجویان دانشگاه آزاد در این مراکز روبه رو میشویم زیر خط فهم ماست....یا انتظار ما درحد maxاست یا ریاضی مسئولین در این باره ضعیف است که به جای توان دادن به انتظار ما از آن جذر گرفته اند....

3)و اندر حکایت اطلاعیه سلفبه جهت جلوگیری از تکثیر و رفت و آمد گربه ها از غذا دادن به آنها خودداری فرمائید..مسئول سلف سرویس..

اولا به جای این توصیه غیراخلاقی لطفا فکری به حال این وضع کنید..با چنین اطلاعیه ای یاد یک ضرب المثل مشهدی افتاده "دست پیش را گرفته تا ..."

ثانیا با توجه به افزایش قیمت ژتون که وصف الحالش بر همگان عیان میباشد جایی برای اینگونه کارها نمی باشد...

ثالثا غذای سلف جز با معده قشر دانشجو با هیچ معده ای سازکاری ندارد به عبارتی آقا تهمت نزن به گربه ها ... 

4)اخبار حاکی از حل مسئله ی 5+1 و توافق طرفین بر عدد 6 میباشد.ما از همین تریبون این خبر را به گوش مسئولین محترم دانشگاه میرسانیم ...آقای او با  شما.... ببخشید با ما...با  آن همه قپی و قمپز کم آورده و در حال لغو تحریم ها علیه ایران  میباشد ...شما هم مرحمت فرموده و تحریم هایی که علیه دانشجوی مشهدی گذاشته اید را لغو فرمائید...وقتی قرار به اردوی دانشجویی میباشد چه فرق دارد که مشهدی باشی یا خوابگاهی ..که فلان اردو مخصوص خوابگاهی ها است ...در ضمن هنوز داغ دلمان سر جشن روز زن سرد نشده که جشن اول صبح برگزار شد که جای بحث نیست که همه بیمارستان بودند و جشن بعدی ساعت 8شب در پردیس برگزار شد ..خب لطف می فرمودید و اعلام میکردید" هر مشهدی که در این جشن شرکت کند بوووووق است " .. والا... کارتون همین معنا را داشت دیگه .... ما که زیر خط فهم نیستیم...

5)آدمک زیر خط فهم هم که باشی می دانی که طبق اصول و شرح وظایف گرفتن زایمان طبیعی جز وظایف ماما میباشد..حال اینکه چرا طبق اطلاعیه نصب شده بر در زایشگاه با مهر و امضای خانم دکتر.....دانشجوی مامایی به عنوان اولویت آخر و حتی بعد از اینترن گذاشته شده جالب است........تبعیض !!!!!!!! اینجا فقط جا دارد که سکوت کنیم و در افق محو شویم...


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 10 ارديبهشت 1394برچسب:, | 21:1 | نویسنده : خانم محمد زاده |

* بعضی ها درس می خوانند تا کار کنند ...   بعضی ها کار می کنند تا درس بخوانند .

* بعضی ها ازدواج می کنند چون بچه دوست دارند ...   بعضی ها بچه دار می شوند تا ازدواج شان دوام یابد .

* بعضی ها سلام می کنند تا نگاهشان کنی ...   بعضی ها نگاه می کنند تا سلامشان کنی .

* بعضی  ها خوب درس می خوانند ...   بعضی ها خوب کار می کنند ...

* بعضی ها خوب پول در می آورند ...   بعضی ها خوب پول خرج می کنند و بعضی ها عجیب پول جمع می کنند .

* بعضی ها نان فکرشان را می خورند ...   و بعضی ها هم نان بقیه را خوب می خورند .

* بعضی ها همه زندگی شان دروغ است ...   بعضی ها حتی یک دروغ هم در زندگی نمی گویند .

* بعضی ها از تنهایی لذّت می برند ...   بعضی ها در جمع خوشند ...   بعضی ها نوش دیگران را هم نیش می کنند .

* بعضی ها حوصله خودشان را هم ندارند ...   بعضی ها همیشه برای همه چیز و همه جا حوصله دارند .

* بعضی ها نگرانند تا ازدواج کنند ...   بعضی ها ازدواج اوّل نگرانی شان است .

* بعضی ها در خوشی گذشته اند ...   بعضی ها در حال خوشند ...   بعضی ها توهّم خوشی فردا را دارند .

* بعضی ها چقدر فکر می کنند ...   بعض ها چقدر حرف می زنند ... بعضی ها چقدر فکر نکرده حرف می زنند .

* بعضی ها در بودشان مشهورند ...   بعضی ها تا می میرند معروف می شوند .

* بعضی ها تا حرف نزده اند قیمت دارند ...   بعضی ها تا حرف می زنند از قیمت می افتند .

* بعضی ها بی حساب محبّت می کنند ...   بعضی ها با محبّت معامله می کنند ...   بعضی ها محبّت دیگران را هم نمی بینند .

* بعضی ها به خودشان هم زحمت نمی دهند ...   بعضی ها بار دیگران را هم بر می دارند .

* بعضی ها به خودشان می بالند ...   بعضی ها به داشتن دیگری ...

* بعضی ها فقط از خودشان حرف می زنند ...   بعضی ها هم پشت دیگری .

و چقدر تفاوت است بین این بعضی ها و آن بعضی ها ... !!   تو از کدوم بعضی ها هستی ؟!

 

 

(دوستان نمیدونم چقدر تونستم طنزش کنم ، ولی خب نظرتونو بگین)


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394برچسب:, | 8:33 | نویسنده : حبیب قادری |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • الیاس موزیک